domingo, 20 de enero de 2013

AVALUACIÓ DEL CURS I DEL BANC DEL TEMPS

En cuanto al proyecto que hemos realizado a lo largo de estas clases (el banco del tiempo):

1.- ¿A qué preguntas he encontrado respuesta? ¿Qué cosas he descubierto o comprendido?

Aquestes eren les meves propostes al començar el curs i les meves demandes:

Jo vos puc oferir de mi: pentinar i maquillatge, nocions informàtiques, taller de mojitos jajaja, se fer algunes formes de globoflexia,..
El que m'agradaria es aprendre a ballar sevillanes, massatges amb aromateràpia (bona cosa has fet Anna.. xD), cuina, manualitats amb materials "nous" ex. gomaeva...

Pel que fa a les meves propostes no vaig poder oferir als companys cap classe pràctica però em va saber fatal així que vaig intentar fer un tutorial en el qual s'explicava passa per passa el que hem de fer a l'hora de maquillar-nos i els colors que més be ens senten depenent del color dels cabells/ulls... 

Envers les demandes que tenia la veritat és que he pogut practicar-ne unes quantes! 
Gràcies a na Noelia vaig poder ballar per primera sevillanes. he de dir que és més complicat del que pareix i que et fas un embolic al intentar coordinar cames, mans i música!

2.- ¿Qué nuevas preguntasme han surgido? ¿Qué cosas quiero conocer o investigar?

Després d'haver fet aquests tallers m'agradaria investigar més receptes per a fer amb els infants al cole, ja no tan sols "dolços" sinó també alguna cosa salada, aliments saludables, receptes especials de cada estació...

També desprès d'haver fet el taller de les ornamentes nadalenques em va venir el desig de conèixer la forma de treballar altres materials, de posar en pràctica altres tècniques per a fer manualitats amb els infants... vaig trobar una pàgina al facebook relacionada amb les manualitats amb infants que em va encantar: http://www.facebook.com/pages/Actividades-de-Educaci%C3%B3n-Infantil/173413069381516?fref=ts

Possiblement el que menys em va interessar i no em va portar cap a un desig d'investigació va ser el de fotografia però perquè ja estic avesada a treballar amb editors fotogràfics.


3.- ¿Cómo valoro el proyecto realizado en esta asignatura? ¿Qué cambiaría?

La veritat que ha set bastant interessant poder compartir els sabers entre totes. És una pena que no haguem pogut fer més tallers ja que penso que podríem haver tret coses molt interessants. També em sap molt de greu no haver pogut fer el meu taller de maquillatge però espero que amb les anotacions que vaig deixar podeu seguir algun consell!

Pel que fa als tallers sempre he intentat interiorment trobar l'aplicació didàctica en Educació Infantil, intentant treure-li encara més el suc si fos possible. Es ve que alguns no és possible, com per exemple en el meu: el maquillatge, però si es podria donar un altre enfoc per saber les tècniques o materials necessaris per a maquillatge infantil.


4.- ¿Qué herramientas podemos usar para evaluarlo? 

Per avaluar el treball que hem fet en aquesta assignatura he de dir que és una tasca difícil. Entre moltes variables es podria tenir en compte:

  • La nostra assistència a classe
  • La nostra participació
  • La nostra disposició a fer allò que ens mostraven o ensenyaven la o les companyes
  • Les ganes de seguir "fent", "descobrint"...
  • El blog


En cuanto al proyecto que vamos a planificar para realizar con nuestros alumnos en el aula:


1.- ¿Qué herramientas puedo utilizar para conocer las necesidades del grupo de alumnos? ¿Qué ambiente necesito en el aula?¿Cómo puedo organizar la clase?.

Penso que per conèixer les necessitats dels meus alumnes s'ha de fer primerament una assemblea on els infants parlin dels seus gustos, interessos, curiositats, preguntes.... i seguidament fer un recull de tot allò que s'ha dit, valorant quins són els punts més forts.

Per a això, haurem de fer una conversa conjunta, on es respectin els torns de paraula de cada infant i sigui d'una manera clara i ordenada. Per això, penso que la millor forma és estar en assemblea, on tots ens podem mirar i escoltar activament sense cap cosa pel mig que ens molesti.



2.- ¿Cómo planteamos el proyecto una vez conocidas las necesidades del grupo? ¿Cómo lo vamos desarrollando sesión a sesión?

Penso que de vegades un intentem portar un esquema massa rígid del que volem fer i la durada exacta que ha de tenir però normalment això no ho podem controlar. Hi ha accions que s'ens allargaran més perquè pot que estiguin motivats i molt interessants i en canvi d'altres que no tendràn cap tipus d'interès i que haurem de tenir les eines necessàries per a poder reconduir la situació i modificar l'activitat proposada.

Per tot això, penso que hauríem de tenir una ristra de possibles activitats a fer a l'aula i ser conscients que haurem de modificar-ne alguna i anar afegint-ne de noves també envers els interessos dels infants!    

            

3.- ¿Cómo evaluamos lo aprendido tanto en contenidos, como en competencias, habilidades...? ¿Qué herramientas utilizamos para la evaluación?. ¿Para qué evaluamos? ¿Es necesaria la evaluación?

Per començar, dir que SEMPRE és necessari avaluar, però no avaluar tan sols als infants i els coneixements que adquireixen sinó també la nostra tasca docent. És importantíssim que valorem si les accions que hem dut a terme han set les adequades, saber què és el que he de modificar per a altres projectes o anys vinents...

Una vegada dit això ara ve el COM?. Pel que fa als infants penso que haurem d'aplicar diferents tècniques depenent de les activitats que estiguin realitzant així com: notes de camp, enregistrament de fotos o vídeo, graelles... Però molt important en totes aquestes tècniques és utilitzar una observació directa envers els infants, una mirada activa.

Pel que fa al QUÈ? Penso que a l'hora de treballar un projecte hem de tenir molt clar des d'un principi quins objectius i continguts volem que es treballin per així no perdre el fil conductor del projecte. Si no és així penso que serà bastant difícil portar una correcta organització.

No hay comentarios:

Publicar un comentario